måndag 21 december 2009

Sista rycket


Idag är det mycket som är "sista", verkar det som. Sista dagen på dagis för dottern, sista rycket för julklapparna som skall iväg från TEFROSSA. Det blir mycket att packa idag och så håller jag tummarna för att de kommer fram till julafton! Det är liksom bortom min kontroll när jag lämnat ifrån mig paketen.
'
Jag och sonen har unnat oss en liten fikastund framför datorn på morgonen med Glöggte och Banankaka med kanel. En kaka med härligt julig smak. Man kan ha glasyr på men det hoppade jag över...Receptet kommer från Bagarstugan, en blogg med otroligt många bra brödrecept!
Sonen har gjort den fina ljus-igloon i skolan, av sockerbitar!
'
På eftermiddagen blir det bowlingkalas för en av sonens kompisar.
'
Önskar er en skön vintermåndag!

3 kommentarer:

Elisa Day sa...

Hämtade paketet från tefrossa i slutet av förra veckan. Vilka underbara tesorter det är. Kram

Livet på Berget sa...

Så skönt med det sista av allt. Då är det bara lugnet och myset kvar nu då.
Ha det skönt i jul!
Kram
/Sara

Synnøve. sa...

Hej Lena.
Tänkte bara smita inom och önska dig en god jul.
Nu ska vi snart äta kvällsmat. Maken och styvson på väg hem. Det blir lussete och smörgås nu.

Hälsa så gott och ha nu en riktigt god jul.
Juleklem fra Synnöve.