Visar inlägg med etikett film. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett film. Visa alla inlägg

fredag 10 april 2009

Vilken film!

Hoppas att ni alla haft en skön dag i solskenet. Nu börjar isen släppa taget på den lilla sjön här i närheten...

Jag befinner mig i ett tillstånd av glädje och sorg på samma gång! Har just sett en underbar film - Dagboken (the Notebook). Jag säger bara: "Se den!". Jag är verkligen inte den som har lätt att gråta på bio men den här gången kom tårarna trillande i slutscenen. Det var verkligen ett slut som satt som en smäck! Helt perfekt. Jag blev riktigt imponerad.

Nu måste man ju kanske vara liitet åt det romantiska hållet för att uppskatta denna film, det är bäst att tillägga. Men jag tycker egentligen att för dem med litet allmänmänskligt intresse så har den många poänger. Den handlar om ungdom, livslång kärlek och när livet närmar sig sitt slut. Mer än så kan jag inte säga, då avslöjar jag för mycket, men den var verkligen sevärd och fin. Jag känner att jag inte är en ordens människa när det gäller filmrecensioner, men jag tar risken ändå. Den här filmen var en riktig tänkvärd *må-bra*-film.