Visar inlägg med etikett alla hjärtans dag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett alla hjärtans dag. Visa alla inlägg

tisdag 14 februari 2012

Ha en hjärtlig dag!



Jag vill önska alla läsare en riktigt fin Alla Hjärtans Dag idag!

Jag och mannen blev överraskad av sonen på sängen i morse med denna present.... Naaaawww.... sån fin pojk vi har! Du är bäst!

Känner mig litet såsig och februariseg idag så nu går jag och fixar mig en kopp XOXO, ett tyvärr litet bortglömt Valentin-te som förtjänar att uppmärksammas för det är såå gott! Tänk jordgubb, blåbär, tranbär, champagne, grädde etc etc...


Gôtt mos på er!

fredag 10 februari 2012

Snabba-ryck-tävling med Valentin-tema!



Oj, bara 4 dagar till Alla Hjärtans Dag och jag har ju glömt att ha en tävling! Det var inte bra. Men det är inte för sent ännu. Vi kör en snabbis över helgen. Hoppas att ingen missar det nu, så sprid budskapet är ni snälla.


Jag lottar ut detta:

Första pris: Underbara Valentines Blend Tea (lösvikt i fin burk) som smakar som en rosenlikörfylld chokladpralin

Andra pris: Snygga teburken Rosor som rymmer 100 gr te (te ingår ej)

Tredje pris: 100 gr Valentin-te, grönt kärlekste med smak av blåbär, jordgubbe och sötsyrlig yoghurt. Dekorerat med ljungblomma, blomblad från magnolia och röd robinia samt sockerhjärtan.



"Spelregler"

1 lott: Kommentera detta inlägg.

2 lotter: Kommentera inlägget + länka i din blogg/hemsida med bild till utlottningen eller maila 3 kompisar och tipsa om tävlingen. Berätta var du länkar /vilka du tipsar.

3 lotter: Gör det ovanstående samt bli följare av Tefrossa på Facebook eller bloggen.

Vi kör tävlingen t o m söndag den 12 februari, så vinnarna hinner få varorna innan Alla Hjärtans Dag!

SPRID SPRID SPRID MED ELDENS FART NU!

söndag 14 februari 2010

Happy Valentines Day!

Jag önskar alla vänner en
Hjärtlig och Fin Alla Hjärtans Dag!









lördag 13 februari 2010

Bambi och Stampe finns och lever i Canada

Jag fick dessa bilder av en god vän idag. Helt otroliga! De är tagna i en trädgård i Alberta, Canada. Passar fint att visa såhär i Alla Hjärtans Tider.








Dagens te-ord var nyheter allafall för mig:



Jag har ibland undrat om man inte kan använda de bryggda te-bladen till något. Kanske man skulle våga strö dem i blomkrukorna...
Glöm inte min Alla Hjärtans Dag-tävling! Ni har hela dagen i morgon på er att tävla.


onsdag 10 februari 2010

Valentintävling - bättre sent än aldrig!?

Litet sent påkommet kom jag på att jag måste ju ha en Alla Hjärtans Dag-tävling här på TEFROSSA!
Så, sagt och gjort, här kommer den.
Det man kan vinna är:
En hjärtformad burk med rosor....
och ett väldoftande rosljus...

och till sist en påse med smarriga teet Loving Hearts med smak av jordgubbar och grädde och med söta sockerhjärtan.


Tyvärr hinner inte vinsten fram innan 14 februari... men vinnaren kan nog njuta av detta ändå. Därför tänkte jag att tävlingen skall pågå t o m 14 februari och vinnaren presenteras den 15 februari.


Reglerna är som vanligt.


1 lott för kommentar
2 lotter för kommentar + länkning (eller tips till 4 vänner via mail)
3 lotter om du börjar följa min blogg.


Lycka till nu!




lördag 14 februari 2009

Jag vill önska Er alla en riktigt skön
Alla Hjärtans Dag!
FetKram,
Lena

torsdag 12 februari 2009

Snacka om kärlek...


Läs denna underbara artikel om koalorna Sam och Bob! En riktig Alla Hjärtans Dag- historia.

onsdag 11 februari 2009

Alla Hjärtans Dag-scones och en vinnare....

Hittade ett recept på fantastiskt vackra scones på http://www.epicurious.com/ som jag har försökt att översätta och omvandla till svenska förhållanden.

Hjärtliga Scones

5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
5 tsk kallt osaltat smör, skuret i småbitar
2,5 dl vispgrädde
1 1/4 dl hallonsylt (företrädesvis Mrs Bridges skotska hallonmarmelad från Tefrossa)

Glasyr:
1 1/4 dl florsocker
3 msk vispgrädde
1/4 tsk rosenvatten (kan uteslutas)

Värm ugnen till 225 grader C. Blanda mjöl, socker, balpulver och 1/2 tsk salt i en stor skål. Tillsätt smör, finfördela med fingrarna till blandningen liknar fint mjöl. Tillsätt gradvis 2,5 dl grädde samtidigt som du blandar ihop degen. Lägg på ett bakbord och tryck på den till den är ca 2 cm tjock. Använd hjärtformade bakmått ( t ex pepparkaksmått) och skär ut scones. Upprepa med resterna av degen. Använd en mjölad kniv och dela sconesen på mitten (så att man får två lager), fyll varje med en rågad tesked hallonsylt. Lägg över på bakplåtspapper. Grädda sconesen ca 15 minuter tills de är gyllenbruna. Lägg över på galler och låt svalna. Blanda pudersocker, återstående 3 msk grädde och rosenvatten i en skål. Bred på detta på sconesen. Servera ljumna eller i rumstemperatur. Njut gärna en god kopp te, t ex "Hallon & Grädde", till!

Kanske man borde pröva detta. Det går säkert bra med ett vanligt sconesrecept också. Sen kan man ju i stället för att glasera dem äta dem på vanligt sätt med sylt och vispgrädde, det är ju så gott.

Ja, nu har jag hållit er på halster tillräckligt länge, eller hur? Jag menar förståss tävlingen! Rekordmånga deltagare blev det, 223 st! Jag har faktiskt prövat en slumpgenerator denna gång, mycket behändigt! Denna eminenta uppfinning påstår bestämt att det är...

TYSSSSTTNADDD......!

Cinna med bloggen och butiken Sparvboet

som är den lyckliga vinnaren!

Stort grattis till dig! Maila mig på info@tefrossa.se så hinner du kanske få vinsten till helgen.

Avslutningsvis - TUSEN TACK till alla deltagande! Hoppas ni vill besöka mig igen. Det kommer fler tävlingar i den här bloggen, det är ett som är säkert.

Allt gott!
Lena

onsdag 28 januari 2009

Fira Alla Hjärtans Dag med TEFROSSA - TÄVLA!

Februari närmar sig med stormsteg och med det nästa anledning att fira litet extra, nämligen Alla Hjärtans Dag. Det tänkte vi på TEFROSSA att vi skulle uppmärksamma med att ha en liten Valentin-tävling! Det man kan vinna ser ni på bilden nedan (korgen ingår ej).

En liten goodie-bag med innehåll passande för ett mysigt Alla Hjärtans Dag-firande i TEFROSSA-style. En påse Valentin-te (svart te med tropiska frukter, smultron- och gräddarom samt små röda sockerhjärtan), en ljuvlig vit choklad med jordgubbar från Divine (rättvisemärkt!) och ett litet doftljus från Colonial Homescents (med doften Garden Rose). Allt detta är produkter som går att köpa i vår webbutik.
Så sätt igång att tävla nu då, vetja! Enkelt skall det vara, så vi gör som vi brukar. Skriv en kommentar till inlägget och länka till tävlingen ifall du har en blogg (använd bilden ovan). Har du ingen blogg skriver du en kommentar och sen tipsar du tre vänner. Klappat och klart!! Vinnaren dras den 10 februari så hon/han hinner få vinsten i tid till den 14 februari.
Välkomna!