lördag 20 september 2008

På resa i teets hemland!

Nyss hemkommen från London... puh! Det var några intensiva dagar med mycket tedrickande och shopping!! Han med ett äkta afternoon tea med alla tillbehör på the TEA PALACE. Kan rekommenderas!

Engelsmännen dricker ju mest de ursprungliga tesorterna, smaksatt te har inte slagit så mycket där verkar det som. Jag passade på att skaffa några typiska engelska afternoon-teer, ett lätt Keemun-te med svag nötsmak och en Afternoon Tea Blend från Whittard of Chelsea. Mycket angenäma, speciellt Afternoon Tea Blend med sin svaga bergamottsmak. Jag är nog definitivt en "sucker" för smaksatta teer, verkar det som...

Besökte även Tea House of Covent Garden där jag inhandlade ett Lychee-te som skall bli mycket spännande att pröva.

Ja, nu känner jag mig ännu mer inspirerad att kanske utöka tesortimentet i butiken ytterligare!

Jag väntar otåligt på min leverans av teburkar bl a så håll utkik! De borde dyka upp nästa vecka.

Fortsatt trevlig helg i det underbara höstvädret!

/Lena

Inga kommentarer: