torsdag 26 augusti 2010

Tadaaaaaaa!!!

Men..... vaaaa??? Ett inlägg? HÄR???
'
Ja, faktiskt. Äntligen har jag kommit loss. Eller kanske är det så att "äntligen" är sommaren slut och med den alla familjemåsten etc etc. Ja ni vet, ni som har barn och familj. Det är ett ständigt sjå, åka till landet, göra utflykter, åka och bada, åka hit, åka dit.... puh!
'
Nåja, jag gör ett liten mjukstart i bloggandet med detta snabba inlägg. Hoppas det finns någon kvar därute som känner för att läsa också... vem vet? Kanske alla har gått över till Blondinbella... hihi. Man kan faktiskt läsa BÅDA.
'
Nåja.
'
Ni behöver säkert påminnas om teets fantastiska helande och närande förmågor, så här kommer litet te-fakta i sedvanlig ordning.

Alltså, te är nyttigare än juice! Och innehåller dessutom inget socker, helt klart GI! Bara fördelar.
'
Sen är det ju det där med teets själsliga effekter, icke att förglömma:



Verkligen något många behöver i dagens 24/7-liv, eller hur? Lev här och nu, var närvarande. Vem vet något om morgondagen?

*

Där var dagens visdomsord.

I morse kom IKEA-katalogen, lagom samtidigt som de flesta får lön, vilket sammanträffande va? Men det är alltid kul att kolla in nyheterna från IKEA. Jag är litet av ett påslakansfreak. Nu var det ett tag sen jag införskaffade något nytt så någon liten lucka i linneskåpet finns det väl alltid? Och de hade ju riktigt snygga grejer i katalogen i år... det får bli en tur till Kungens Kurva snart, tror jag.
'
Näe, nu måste te-generalen sätta igång. Har en big-time bauta 10-kg leverans till Australien (!) att få iväg idag. Mina teer finns nu på 19 olika ställen spridda över den världsdelen, förmedlade via denna fina sajt!
'
Ha en bra dag nu, alla tea-lovers och akta er! Nu slipper ni inte ifrån den här bloggen längre...




11 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka :) Sommarlov är skönt men med hösten vill ha massa goa te-tips igen :))))
**stora karmar*

Carpe Diem. sa...

Nänä ingen Blondinbella här int!
Härligt att du är tillbaks!

Jag dricker JÄTTE mycke te...alltså är jag supernyttig! =D Klart det slinker ner en och annan kaffekopp oxå.

Här regnar det som sjutton, hoppas att ni har det bättre!
Kram

Storstadslivet efter 40 sa...

Kul att du e tillbaka...

Tea Lady sa...

Tack kära vänner, det värmer (som en kopp te ;-))

Här e det grått med och spridda skurar, buhuuu, men jag skall släpa mig ut och springa med gubben nu.

Susanne sa...

Välkommen "te baka :)
hoppas du är här för att stanna ..kram från fare

Marie//Tekla Maräng sa...

Välkommen tillbaka!
Kramar:)

heavenandearth sa...

Blondinbella WHO...???
*hehe*

Nee du!
Välkommen tillbaka istället!!!!
Det lät ju toppen det där med försäljningen till Australien!!

Hoppas du haft en skön sommar, trots "press o stress o måsten"!

Kram! Iréne

Elisa Day sa...

Välkommen tillbaka! Har saknat dig! Nej tack vem behöver Blondinbella när du finns. Mer te för folket :D Kram

Eva Linnea sa...

Välkommen tillbaka! önskar Eva Linnea

Livet på Berget sa...

Hej
Välkommen tillbaka!
Kul att ditt tee fins i Australien:).
Ha en fin vecka!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Det var härligt att få läsa ett inlägg.
Australien, blev man impad eller blev man impad????? Snacka om att du måste ha speciella théer...nice!
Kramar från moi!
Kari