måndag 17 november 2008

Presenttips från TEFROSSA!

God Måndagsmorgon!


Nu sitter jag här igen med min tekopp. Idag är det Lussete. Jag har enbart druckit Lussete hela helgen faktiskt. Det är ett sånt te som iallafall jag blir helt "hooked" på varje jul. Det har en helt fantastisk smak och arom av saffran, apelsin och sandelträ! Måste bara testas!

Jag tänkte skriva litet om några nya produkter som jag fick in i förra veckan som är perfekta presenter till den som "har allt". De är en kollektion exklusiva teer som kommer i en fin förpackning gjord av bambu, ett mycket miljövänligt material. Om ni gillar t ex Kusmi-te så är det här kanske något för er. Teerna heter Teasy Exklusive och kommer från Johan & Nyström. Det är te för finsmakaren, utvalt av det allra bästa teerna. Här hittar ni dessa teer:


Såhär beskrivs ett av teerna, Fujian Milky Oolong:


Milky Oolong kommer från den kinesiska provinsen Fujian och har en unik smak som påminner om vanilj, karamell och kokosnöt. Teet framställs genom att de yttersta bladen och knoppen av teplantan plockas. Efter att bladen har mjuknat i luftkonditionerade rum, ångas och rullas de upp till tio gånger innan torkning och sortering. Den unika och sött tilltalande karaktären kommer från att teet ångas över varma mjölkbad.

Jag kan verkligen garantera att det här teet har en fantastisk smak som påminner om kola och vanilj, och detta på helt naturliga grunder! Inga tillsatser har gjorts utan smaken har uppkommit i och med ångningen över mjölkbad.
Det finns även två andra minst lika fantastiska teer i denna kollektion, kolla in dem på www.tefrossa.se. Garanterat en uppskattad och litet ovanlig present!
Ha en fortsatt härlig dag i solskenet!






Inga kommentarer: