torsdag 14 maj 2009

Nya växter, nya varor

För de nyhetstörstande kan jag tipsa om nya varor hos TEFROSSA. Två nya teer (ett grönt, ett rooibos) och ny, NYTTIG, choklad från New Tree! Det får bli en liten "Cliffhanger" denna gång... avslöjar inte några detaljer förutom att det röda teet heter Cape Town och smakar av citron, passion och vanilj... sug på den!
Jag gjorde min årliga utflykt till Zetas trädgård i Huddinge i går. Det brukar vara en njutningsfull upplevelse. Det var den i år med, men njutningen dämpades något p g a min något begränsade ekonomi, sedan jag startade egen firma... Dessutom tyckte jag nog inte att det blivit riktigt snyggt med nybyggnaden på Zetas. Det stämmer inte med min vision av Zetas att bygga ett stort åbäke till kontorsbyggnad med svart fasad i trendig funkisstil. Dessutom hade jag problem att hitta terrakottafärgade eller vita tillbehör (krukor, dekoration). Det mesta var i svart! Jag kanske inte hänger med alls, får väl på moppe av er läsare, men för mig har Zetas varit litet av en Shabby Chic-fristad tidigare. Nu var det svart, stålrör och naket som gällde!

Nåja, slut på gnället, already!!! Hittade några små guldkorn där som fick följa med hem. Bl a denna Viol "Irish Molly" i en klart läcker, rostbrun färg!


Sen hittade jag denna starkt violblå "Blåflox" med en uuuunderbar doft! Mmmmm! Enkel att sköta verkar den också - kanon!



Jag kundeju inte motstå en liten pelargon, "Emma från Bengtsbo" tulpanblommande, får förgylla mitt matbord på terrassen just nu, med den äran! Ljuvlig som en gräddbakelse.
En växt som jag avstod från att köpa var Echinacea "Coconut Lime" som verkade urläcker. En "rudbeckia" med gröngula blommor! Det var bara priset som var avskräckande... Någon som har en planta att sälja eller frön... hör av er!
~~~ * ~~~
Idag går mina tankar till min pappa, som idag skulle fyllt 88 år. Jag hoppas att han har en fin dag, där han befinner sig.


4 kommentarer:

Susanne sa...

Hej..Visst är det trist med svart stål och stelhet.Jag håller med dig..Ja så är det tyvärr här oxå att kassan inte alltid tillåter en att köpa det man skulle vilja ,,men jag tycker ändå att du fick vackra blommor med dig hem..En Pense i Tebrunt var väldigt vacker tycker jag..Tycker det alltid låter så vansinnigt gott och även doftar gott,,men jag är ledsen jag kommer nog aldrig att lära mig tycka om att dricka te..Men jag kikar in hos dig ändå för jag gillar ju doften i just din blogg ;) Kram från Fare

hugan sa...

Det där teet lät intressant värre! Men nu har jag fullt upp att smaka nya sorter, fick tre olika nya sorter i present!

Fina blommor du hittat, riktigt gulig den där blåa, ännu bätttre att det är lättodlat;)

aah...du har din pappadag idag..jag förstår precis hur du känner...jag tror våra pappor har det allatiders bra där dom är! Kanske de sitter och fabulerar över nåt speciellt just nu ;) sänder dig mina omtankar! Kram på dej!

Smultronlycka sa...

Hej!
Tack för titten hos mig.
Så kul att du hittade till mig!
Vad mysig sida du har!Jag älskar te,härligt!
Så söt din kisse är!Hon ser så snäll ut!
Kommer tillbaka till dig!
Ha en härlig kväll!
Kram Anna

Veronica Tingvall sa...

Du har vunnit en liten trädgårdsmus hos mig :-)
Maila bara din adress: veronica.tingvall@gmail.com

Kram/veronica