onsdag 26 augusti 2009

Nu är det riktigt teväder

Hujedamej vad regnet öser ner här. Man tvivlar litet på det där med "27 dagar kvar till hösten", men det gäller nog bara i Amerika. Nej, nu är det bara att ladda upp med gott te så löser sig det mesta. Själv har jag druckit Rooibos Wimbledon, en riktig energikick.
Jag har fullt upp med att förbereda mig för Formex-mässan som är i morgon. Jag kommer köpa in en hel del nytt, för det börjar eka litet i Tefrossas telager...
Sonen har dessutom börjat ny skola, längre bort från hemmet och mer allvar på alla sätt, vilket har tagit litet tid från firman.
Därav dålig rapportering och bildvisning från Skåneveckan, men det skall komma så småningom.
Här är en liten smakbit iallafall. Ett loppisfynd från min favvo-loppis:
Enligt loppisägaren skall det vara en kanna från 1700-talet, vilket jag tvivlar på, men gammal är den och riktigt sirlig. Jag plockade in det som fanns i trädgården och gjorde en bukett.


Nej, snart dags för litet mat, det behövs idag känner jag (behövs kanske alla dagar!?!).

3 kommentarer:

Mymla sa...

Ja, en kopp te skulle inte sitta helt fel nu! :D

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj!
Ja nog öser regnet ner!!!
O ja visst är dom härliga hennes muggar, vore kul om du såld dom för det finns många sorter...
Hittade ett te som låter jätte gott, det står så här Mighty Leaf ekote rooibos med smak av pepparmynta och chokladflingor. T.o.m jag som inte är te fantast gick igång på bara beskrivningen.
Ha det så gott på Formex mässan i morgon.
Kram Marie:)

hugan sa...

Det är väl alltid teväder!

Lyllos dej som får gå den mässan, har två bekantingar som åker dit idag.

Ha det finemangs!