lördag 14 november 2009

Kunde inte låta bli...

...att klicka hem den här, härom dagen! Fy på mig! Men den är ju så läcker! Om det inte syns så är den elektrisk. Köpte den från denna fina butik. Snabb leverans och fint packat, kan rekommenderas!

Så nu lyser denna på paradplats i mitt stora fönster i vardagsrummet. Det känns som jag tjuvstartat julen i år. Jag har även satt upp min Nusnäs hjärtformade ljusstake för någon vecka sedan i köksfönstret (se bild i vänsterkanten). Men dessa ljusstakar är ju egentligen inte så extremt juliga - men oh så stämningsfulla!
*

Nu har jag en helg framför mig (nåja, 1,5 dag kanske) då jag kan göra preciiiis vad jag vill. Nåja, nästan i allafall. Skall packa litet teer åt några kära kunder, men det är ju bara roligt. Annars är jag i princip helt lös och ledig. Gräsänka över helgen!!! Resten av TEFROSSA-familjen drog söderöver för att hälsa på kusiner. Familjen är mig mycket kär, men det är oh så skönt att få rå sig själv några dagar. Tänk bara att krypa upp i soffan och titta på film när man vill utan att någon stör! Äta mat framför TV:n. Och att läsa en bok så länge man vill! Och att soooova så länge man behöver! Mmmmmmm..... Det gjorde jag tydligen i morse också...hehe.

Så jag bryr mig inte ett squatt om att det regnar och är grått faktiskt.
*
Ett litet tips såhär inför julen:


Om du vill ha ett ovanligt julkort som du kan skicka till någon (blivande?) te-älskare så kolla in detta! Ett julkort fyllt med gott Rooibos-te med vaniljsmak! Klart udda och användbart, eller hur? Finns några stycken i butiken.

Ha en riktigt skön helg i novemberrusket!



Inga kommentarer: