tisdag 9 mars 2010

Litet te-klokskap


I vårsolens glans en härlig dag som idag... skriver jag och berättar att Påskte med plommon nu finns i min butik! Ett jättevackert och naturligtvis också gott te. Ser ut som ovan, och det gjorde i allafall inte mig besviken!
Det har faktiskt kommit in ytterligare några nya tesorter hos TEFROSSA sen sist...
Dessutom två nya kaffesorter, Creme Karamell och Wienernougat, men dessa har jag missat helt att lägga in... kommer in inom kort!
Kaffeprenumerationerna har förresten blivit litet av en succé! Jätteroligt! Jag mal kaffet direkt innan jag packar och skickar iväg, så det blir rejält färskt.
*
Här kommer ett te-ord, som visserligen inte är DAGENS, men jag tyckte det var ganska bra... det får komma litet i efterhand. Tips om hur man brygger svart te...


*
Jahapp, dags för dagens promenad till brevlådan, med nya televeranser!!
*
En dryg vecka kvar av tävlingstiden... skall vi se om vi kan nå hundra tävlande???

3 kommentarer:

Tina sa...

Hej där!!
Hoppas du mår bra & att du haft en fin dag!
Det låter jätte gott!!
Ha en underbar Onsdag!!
Varm kram Tina

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Sitter här och blir tesugen.
Men är samtidigt lite trötter. Borde kanske gå och lägga sig....
Teklokslap kan man aldrig få för mycket av.
Hoppas det är bra med er.
Kramen från nabolandet.
Synnöve.


har länkat dig i tävlingen.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att solen lyser lika fint på dig som jag har här.
vill tala om att kardemumma, vanilj och kanel kaffet är utsökt.
Blev nyfiken när jag läste att du har två nya sorter på G, så jag tar väl mig en titt i butiken.
Åh klart jag vill vara med i din utlottning.Kramar Marie:)