onsdag 15 september 2010

Äntligen - HÖSTTÄVLING!!!

Hösten är ett faktum, åtminstone idag, och det är mer än hög tid att ha en liten tävling här i teets högborg. Så, varsågod, låtom oss tävla!

Jag tänkte mig att lotta ut några tillbehör till en skön och mysig testund i höstens tecken, nämligen detta:

    • En påse valfritt te (100 gr, gäller ej FTO-teerna)
    • Ett paket ljuvliga Shortbread med Clotted Cream
    • Ett valfritt doftljus från Colonial Homescents

Allt man behöver för att komma igång med temyset, eller hur? Böcker, musik eller TV-program får ni fixa själva....




Hur gör man då? Jo, precis som vanligt. Skriv en liten trudelutt här nedan (en poäng), länka med översta bilden till tävlingen på er egen sida, eller tipsa tre vänner om tävlingen (en poäng till). De som följer min blogg via Google Friend Connect eller Bloglovin' får en extra poäng.
Klart som korvspad (eller förlåt - klart som te!).

Jag håller er på halster t o m den 3 oktober kl 24. Sen dras en vinnare.
LYCKA TILL!!!
*
Jag måste bara tipsa om något rykande färskt som just kom in till TEFROSSA igår, nämligen Dunderhonung! Japp, så heter den. Själv är jag egentligen ingen honungsälskare, använder inte det så ofta, men GUD! Nu får det bli ändring på det, för den här var något i särklass. Förstår varför Bamse envisas med att äta den och varför receptet är hemligt.... Den är smaksatt med citron och jag kan säga att den smakar precis som Lemon Curd... mmmm... men den är ju så mycket nyttigare! Så i me'n i teet, på me'n på det rostade brödet eller använd den till bakningen. Endast fantasin sätter gränserna.





84 kommentarer:

Elefantflickan sa...

Underbart med ett gott te nu när höstrusket kommit :)

Hälsn
annalena_andersson@telia.com

länkar på vår blogg www.litenstor.se/blogg

Anni sa...

Aha - jag kanske ska börja smaksätta pappas honung? Fast den är ju så god som den är...

Avstår från tävlingen denna gång, doftljus och jag är inte så goda vänner ;-)

hugan sa...

Klart jag är med i tävlingen! bara lite osynlig nuförtiden ;)

Ska snart beställa lite mer te av dig, håller på att komma ikapp nu!

Lillan sa...

jag vill gärna vinna så passar på att ta 2 poäng!

har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2010/september/te-paket.html

mail: litenmentuff@live.com

Jenny. sa...

Hallå !! Du om jag beställer idag hinner jag få varorna innan fredag nästa vecka ?? kramar Jenny.

Pockethexan sa...

JAAA, va kul, självklart att man e me!!!

Är redan länkad till dig, ska absolut göra reklam för din tävling hos mig o nu har jag skrivit en trudelutt hos dig o vips så blev det tre bonus poäng för mig <;p

Kramis o så hoppas jag på min tur den här gången!!!
<;D

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart man vill vara med i denna tävling om att förgylla höstkvällen.
Länkar på min blogg.
Kramar:)

Eva i Halmstad sa...

Klart att jag vill vara med
Ha en go höst!
Eva

Eva Linnea sa...

Hej! Nu har jag länkat till din tävling från Häxor & Änglar. Jag följer din blogg sedan tidigare och så skriver jag ett inlägg här. Blir det tre lotter då? Det vore kul att vinna någon av de fina vinsterna.
Kram EL

Sanna sa...

Jag vill jätte gärna vara med i tävlingen! Hösttider = tetider!
Följer din blogg sedan förut!
Kramar

maria lever sa...

Självklart vill jag vara med i den här mysiga höstkänslo-tävlingen!
Hoppas på tur med min enda lott!

Susanne sa...

Hej,,klart jag vill vara med..Länkar hos mig..Vilken fin bakgrund du fixat..Och så tycker jag det är roligt att du är tillbaka och verkar pigg o glad..Kram från fare
ps honung är så gott...

Feliciaa' sa...

Jag är jätte gärna med :)
Har precia lagt till dig på bloglovin också
kramkram :)

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG sa...

Jag är inte med men har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/september/tepaket-310.html

ANNIKA sa...

Dunderhonung låter spännande...
Jag är med i tävlingen med 2 lotter eftersom jag följer...
Hoppas nu på lite tur...
gustafsson.57@hotmail.com

bakformen sa...

Hejsan är sugen på lite extra höstmys så jag är gärna med och tävlar hos dej.
2 lotter till mej,tack.

Hösthälsningar Pia
bakformen@gmail.com

Sara och Mr T sa...

Oh, oh, oh, oh... Klart jag måste vara med och delta!
Nu kommer äntligen hösten, te och tända ljus, mörker utanför fönstret och myset med kärleken i soffan. Härligt! ♥

Jag länkar i min blogg, där länken kommer ligga i framkant ändå fram till att du meddelar vinnaren. :)
Så jag lånar bilden av dig

Kram

Ingrid sa...

Hej! Vilken mysig tävling! Teälskare som jag är så är jag gärna med och tävlar med två lotter! Har lånat med mej bilden och länkat till tävlingen:

http://p0llys.blogg.se/2010/september/jag-tavlar-om-ett-tepaket.html

Nu håller jag tummarna! Kram så länge, Ingrid

Elin J sa...

Jag vill också vara med! =)

Carita sa...

Hejhej!
Jag är gärna med :)
Ha en underbar dag!
Mvh, Carita
turkost@gmail.com

Linda sa...

Jag vill jätte gärna vara med =D
har länkat här
http://lindamariastenmark.blogg.se/2010/september/tavling-tefrossa.html

Sirpa sa...

Hej!
Vad roligt det var att hitta till dig!
Jag vill gärna vara med, länkar och har blivit följare, 3lotter!
Har en fin dag!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Under hösten och vintern dricker jag massvis med te, men aldrig under sommaren eller våren. Te gör hösten och vintern så mycket mysigare!

Jag deltar gärna i tävlingen. Jag har ingen blogg.

Hälsningar Sandra
santtu_nyberg@hotmail.com

Josefine sa...

vil vara med på en lott

Jeanette sa...

Jag är gärna med och tävlar och tar en lott.

Storstadslivet efter 40 sa...

Vad kul...jag hänger genast på.
Länkat på min blogg och så e jag en hängiven följare.

http://annettesida.blogspot.com/2010/09/hostmys.html

fröken kök sa...

jag och min nya kille ska snart bli barnlediga och då måste man ju passa på att ha lite mys ihop för att hålla lågan igång. detta paket vore kanon att vinna då.

tipsat på min blogg:http://frokenkok.blogg.se/2010/september/vinn-hos-tefrossa-3-okt.html

chanette_s@hotmail.com

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hejsan!
Jag vill gärna vara med i hösttävlingen. Behovet av flera koppar värmande te börjar göra sig påmint nu när höstrusket står för dörren. Länkar gör jag givetvis. Följare är jag redan, vet inte om det räknas då?

Dunderhonung låter spännande=)
Kram,
Regina

JoHaNNa sa...

jag är absolut med :) denna vinst skulle verkligen lysa upp mina deppiga höstkvällar...

så nu hoppas jag på att ha lite lycka här... :)

Emma sa...

Vill vara med och kunna krypa upp i soffan under en pläd tillsammans med en god kopp te. iceblueeyes_85@hotmail.com

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Jag är gärna med och testar lyckan! Te och ljus är det bästa som finns!:)

Monica sa...

Är väldigt gärna med på utlottning och länkar förståss :)
Tjingeling
Monica

Linn sa...

jag hoppas på¨enorm tur och tar bara denna poäng/lott haha ha det fint!

JoHaNNa sa...

jag glömde jue säga att jag ville ha en extra lott för min läkning: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2010/september/mjolkskummare-1.html#comment :)

Margot sa...

Hej! Klart jag vill vara med i den trevliga tävlingen! Länkar med bild från min blogg!
Ha det gott!
Kram Margot

erika sa...

Jag är med och har länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

Annica sa...

Jag vill vara med. :D


bloodsband@live.se

Synnøve. sa...

Här var det många som ville vara med.
Jag sållar mig till skaran och anmäler mitt intresse.
Härlig bild du har förresten. Så vackra höstfärger.
Ha det gott.
Kramen Synnöve.

Synnøve. sa...

Glömde ju, klart jag länkar och visst följer jag dig hihi.

Amanda Sverre sa...

Hej! Jag är gärna med och tävlar och tar två lotter.

Kram Amanda

Madeleine sa...

Åh, jag vill vara med och tävla!

Erica sa...

Åh en perfekt tävling för en teälskare som mig (som dessutom inte dricker kaffe alls). Har bloggat här:
http://flatcoated.bloggagratis.se/2010/09/19/3593260-tavlar-om-te-mys-hos-tefrossa-avslutas-3-oktober/

för en extra röst!

Erica

erica@stocksjo.se

care69 sa...

Jag är gärna med!

Är följare på BL och har länkat här:
http://care69.blogspot.com/2010/09/3-okt-vinn-te-shortbread-och-doftljus.html

care69(at)live.se

Cathrine sa...

Vill vara med på utlottningen, länk ligger på min blogg
Kram Cathrine

Inga-Lill sa...

Hejsan! Vill gärna vara med om denna goda tävling. famwarnil@hotmail.com

Livsnjutaren sa...

Jag länkar och är gärna med i tävlingen. Kom gärna in till mig och tävla om En Chabby chic tavla.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Vilken fin tävling du har, jag är gärna med och provar lyckan hos dig. Länkbilden var väldigt vacker också, och jag länkar såklart.
Håller tummarna
Kramar
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Men, så kul att du hittade till mig och att du blev min 100´de följare..... Det är ju nästan värt att fira tycker jag. Får se om jag har en liten tävling igen snart :)

Sitter egentligen och jobbar, men så blev jag så nyfiken och kikade in här. Tänk, jag som har sagt till mig själv att dra ner på kaffekonsumtionen och dricka mer te. Kan det passa bättre?!?!
Så har du tävling också. Jag skriver "en trudelutt" också hoppas jag på en himla massa tur.

Den där dunderhonungen låter ju hur spännande som helst, och polkagriste.... Oj, ska jobba klart nu men jag kikar in tillbaka. Blir sugen på att beställa lite godbitar förstår du.
Till dess - ha det så gott - och bara så du vet så värmde dina ord och stärkte mig värre än dunderhonung.
Allt gott!
Mia

Myricas Farmor sa...

Jag är med så klart och vill vinna te eller något av dom andra vinsterna.
Jag har länkat oxå
Ha det gott

Anonym sa...

Hej!
Vilken härlig hösttävling! :)
Tar 2 lotter (kommentar + har tipsat 3 vänner) och håller tummarna...
Ha en underbar hösttid!
Nina C.

Kerstin sa...

Klart jag vill vara med och tävla. Har satt in bilden på min blogg.

Lissan sa...

Hej !

Vilka gooda vinster. Jag vill vara med och testa lyckan, håller tummarna stenhårt. Jag länkar i min blogg.

Kennert sa...

Smarriga vinster och även väldoftande =) Vill vara med i tävlingen.
Kennert N
kennertnilsson@hotmail.com

Växthusmadam sa...

Vill förstås vara med och tävla och länkar till dig med bild så att fler hittar hit till din tävling!
Hälsningar från Växthusmadam

Anders sa...

Detta ser gott ut! Självklart vill jag vara med i din tävling. Håller tummarna! Ha De! Min mail: anderslukas@hotmail.com

Cajsas Faster sa...

Hej, jag gillar te och vill gärna vinna!! Kram marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vad kul att du har hittat till mig och vill vara med i min utlottning! Varmt välkommen!

Och jag vill självklart tävla hos dig!
Hälsningar Monica

Anonym sa...

Vill väldans gärna vara med i tävlingen :)

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Mattias (mr22ga@hotmail.com) sa...

Hej! Jag är självklart med och tar två lotter då jag länkar här: http://villduvinna.blogg.se/2010/september/3-okt-vinn-te-shortbread-och-doftljus.html

Hoppas verkligen på lite te så här i höstrusket!

Mattias (mr22ga@hotmail.com)

Ylva sa...

Är gärna med och tar 2 lotter :D
(har dig redan på Bloglovin!)

mvh Ylva
choklad@gmail.com

Anna Vid sa...

Hejsan!
Jag är gärna med och tävlar. De kan vara skönt att få en avkopplande läs stund med te när min lilla dotter sover, så jag får hoppas på tur.
Jag har tipsat i min blogg om tävlingen : http://gulligamelinasmamma.blogg.se/2010/september/vinn-saker-till-en-mysig-te-stund-den-310-kl.html

Mvh// Anna Vid
melinasmamma@live.se
http://gulligamelinasmamma.blogg.se

Alexandra sa...

Hej, jag vill vara med i din tävling =) Te är underbart ogtt & tillsammans med stickning, tända ljus & ngt gott att tugga på så är kvällen fulländad :o) Lägger till mig som följare & länkar till din blogg.
http://grodanstickar.blogspot.com

Unknown sa...

Måste MÅSTE vara med!!
Jag länkar så klart, men har extrema problem med att lägga till mig som följare. Om det inte går via Google så tar jag Bloglovin - så en extra poäng, tack :)

Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram ia

Unknown sa...

Åh vilken härlig blogg,klart att jag måste vara med som älskar te..:)..Ha en bra dag..Kram/Annelie

Emeli sa...

Jag skulle väldigt gärna vilja vinna denna tävling. Jag älskar te. Jag börjar dagen med en kopp te och avslutar även dagen med en kopp te och mys i soffan. ''emeli_falk@hotmail.com

Ragnhild sa...

Är också med :)

Tar en lott.

ragnhild.winbck@telia.com

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hittade just din UNDERBARA blogg. Jag är en riktig TE-ÄLSKARE. Har alltid varit. HUR kan jag ha missat denna blogg???

Vinsterna är helt underbara!!!

Provar min lycka nu med TRE (3) lotter, länkar såklart och har redan lagt dig i blogloving. Nu skall inget missas!!!

http://franskaliljan.blogspot.com/2010/09/saker-jag-onskar-vinna.html

Imorgon startar en tävling på min blogg, du får gärna delta!

Kram Helena /Franska Liljan

Therese sa...

Är självklart med och tävlar dessa ljuvligheter, passar bra med extra mys när man skall plugga till tenter.
Länkar dig också på min blogg!
/Therese

CrimsonAnna sa...

Jag vill vara med och har länkat. Doftljus och te-mmmmmm.

Inge sa...

Te är nog det absolut bästa som finns och vem skulle säga nej till lite höstligt mys? Har förtjänat tre lotter för jag har kommenterat, följer bloggen och har ett inlägg i min egen blogg:
http://nallepuh.blogspot.com/2010/10/hostligt-te-tavling.html

En riktigt skön höst önskar jag dig.

tankar från mitt fönster sa...

Hej,
Vilken härlig teblogg, kul att jag hittade den, jag blir följare ochlänkar till din blogg.
från en tefrossare

Felix sa...

Hittade hit via Vitt hus med svarta knutar. Tävlingen är ju som gjord för en tedrickare som jag! Tur att jag hittade hit i sista stund...

Jag länkar från min blogg, så det blir två lotter.

Hösthälsningar
Elisabet

Tovis sa...

Är absolut med och kniper 3 lotter!

Har länkat här: http://tovis88.wordpress.com/2010/09/30/tepaket/

och följer dig via Coogle Friend Connect :) (tovis88)

Min mail är: ectricgirl@yahoo.se

Håller tummarna...

evamar sa...

Jag hänger gärna med. Länkar hos mig:

http://evamar.blogg.se/2010/october/te-mm-3-okt.html

Har dig redan på BL, men det räknas kanske?

Amandalyn sa...

Jag är med och tävlar. Hade varit gott med ett smaskigt te att dricka i höstmörkret

Sanna sa...

Jag vill jätte gärna vara med och tävla (: Följer bloggen via bloglovin sedan länge!

Fröken Rimme sa...

Jag vill såklart också vara med! Hade helt missat din tävling - ibland undrar man ju var man lägger huvudet :)

Självfallet har jag länkat och följer dig!

Moa sa...

OJ nu var jag med i sista sekunden.. =).. länkar snabbt som sjutton.. för två lotter vill man ju ha..=) Ha en bra söndag/Moa

Petra sa...

Vill gärna vara med och tävla. Härligt att sitta och mysa en dag som denna. 2 lotter är inte helt fel. Håller tummarna

sandra sa...

är gärna med och tävlar!

sandra
helptheband@hotmail.com

SaraOtto sa...

Jag vill vara med! :D

http://saraotto.se/index.php/2010-10-03/tavling-temys/

Viola sa...

Tala om man hastar in i sista minuten..länkning är ju inte så stor idé...nu hoppas jag på turlotten, kramen VIOLAN

Lena sa...

Så här sista dagen hoppar jag in i tävlingen och hoppas på tur.
Jag skriver nu här och är följare så det blir väll två lotter.

Greenpixey sa...

Tea, more tea, lots of tea
Yes please, count me in :)