onsdag 29 september 2010

Läs mer om te

Jag saknar möjligheten att köpa tidningar om te här i Sverige. Det finns ju ett antal amerikanska tidningar, t ex Tea Magazine men dessa verkar oerhört svåra att få tag på. Jag har t o m letat efter dem när jag varit i USA utan framgång.
'
Men det finns ju faktiskt enormt mycket information att tillgå gratis på nätet. Jag tänkte tipsa om två källor till fakta om te som jag hittat.
'
Den första är online-tidningen The Leaf. Hittills har åtta nummer av denna tidning kommit ut och vad jag kan se är kunskapsnivån ganska hög på artiklarna. Artiklarna handlar om tedrickande och tekultur. Här finns mycket kunskap samlat och allt är presenterat stilfullt.
En annan källa till tekännedom är Tea Digest, som dels är en onlinetidning om te, men framförallt ett slags forum för allt som har med te att göra. Man kan söka fram information om det mesta man undrar över. Bl a finns recept som innehåller te, tips på terum överallt i världen, hälsoeffekter av te etc etc.
Dessutom finns ett diskussionsforum om te, som heter Tea Mail. Där har jag precis gått med så vi får se vad det kan ge...


*
Jag har precis fått in en massa nyheter till TEFROSSA, både nya teer och nya teburkar. Även två sorters godis (en nyttig och en kanske något onyttigare...). Ett av de nya teerna som kommit in är detta, det exlusiva Bambubladsteet. Väldigt gott och uppfriskande och helt utan koffein.
Ett litet tips just nu är att det är REA på vissa strutar från Åre Chokladfabrik! Först till kvarn...
'
Ha en härlig höstdag och glöm inte min tävling!







1 kommentar:

hugan sa...

Jahoo, tänkte på dej senast i morse, saknar ett visst vitt te...
I´ll be back :-)
Ha en skön helg!