måndag 31 januari 2011

* La Choc d'Azur *

Så blev alltså namnet på TEFROSSAS nya alldeles egna rooibosblandning! Ett genialiskt namn tycker jag.
En omskrivning på La Côte d'Azur (Azurkusten, dvs Franska Rivieran)...
La (lavendel) Choc (choklad) d'Azur (blå, dvs blåbär)
Jag tackar vinnaren, Anette Kristoffersson, för hjälpen med namnet! Mycket bra tänkt!
Vinsten kommer på posten till dig.
För teet dök nämligen upp här hemma idag tillsammans med ett flertal andra te-nyheter. Och teet håller vad det lovar, tycker jag verkligen. Jag får en klar medelhavskänsla när jag dricker det. "Toppnoten" är lavendel, sen följer choklad och blåbär efter ett litet tag. Härligt och värmande!
*
Ett stort tack till alla er andra som deltog och brainstormade om namn. Många bra namnförslag kom fram och om jag får så kanske jag använder några av namnen på andra teer framöver.
*
Önskar er alla en lavendeldoftande eftermiddag... mmmm.....

5 kommentarer:

Susanne sa...

Gratis till vinnaren...Kram

hugan sa...

Jaha.



Grattis!

ANNIKA sa...

Grattis till vinnaren !
Verkligen fyndigt tänkt....
kram ANNIKA

Eddan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eddan sa...

Tack gulliga ni för grattishälsningarna :-)!

Jag är glad och stolt över att mitt namnförslag vann.

Nu är jag jättespänd på att få provsmaka det nya teet som verkligen låter supergott!

Kram Anette