fredag 25 mars 2011

Praliner, Earth Hour, sommartid och bloggkundskap



Mmm.... sitter just nu och provsmakar utsökta praliner från en potentiell ny leverantör. Var uppe med tuppen i morse, kl 05.00, och iväg på affärsnätverksmöte i stan. Inte riktigt min grej det där, men kan vara värt att testa. Fördelen idag var att jag fick med mig en big bauta påse med lyxig konfekt!


Annars finns ju godsakerna på bilden ovan att handla. Clotted Cream Fudge, skotsk kola med "clotted cream"-grädde, går ju inte av för hackor alls. Vi har även en annan kolavariant - Citronmarängkola (föståss!). Det blir mer och mer "farligt" att besöka lagret för mig nuförtiden, hihi. Och lagret ligger så behändigt nära också, tyvärr...


På nätverksmötet i arla morgonstund fick vi alla en lektion i bloggande! Mycket intressant. Det förklarar litet varför jag upplever ett sånt vikande läsarantal här på bloggen. Kunde ju i och för sig räkna ut det själv... Men enligt "bloggexperten" så är en blogg DÖD om man inte bloggar minst varannan dag! Där hör ni! Då är jag och många med mig stendöda då. Litet tråkigt tycker jag, eftersom det känns jobbigt att spotta ur sig blogginlägg med kvalitet på beställning och med kontinuitet. Jag vill gärna ha något behjärtansvärt att blogga om, och det kanske jag inte har, eller inte har tid att blogga om så ofta. Jag kanske borde ägna mig åt en annan form av kommunikation i stället. Nyhetsbrev t ex. Eller... vet inte. Tycker det ändå är trevligt att ha bloggen att meddela mig i då andan faller på. Och angågende det här med att bloggen är död efter två dagar... kanske gäller mer för rent kommersiella bloggar skulle jag kunna tro, som bygger sin tillvaro på annonsering etc. Jag vill nog gärna hålla mig fri och obunden från sånt, så länge det går.

Tiden får utvisa hur det blir med allt detta tror jag.


*





Ja, då var det dags igen då - Earth Hour. I morgon är det dags att släcka ljuset en timme för Jorden. Earth Hour är ett enkelt, mysigt och inte minst synligt sätt att visa att du bryr dig om vad som händer med Jorden. Det är dessutom ett bra tillfälle att reflektera över det.

Så släck ner, stäng av, tänd massor av ljus (ni har väl laddat upp), tagga ner, slappna av, umgås med familj, vänner eller njut av lugnet själv. Härligt och nyttigt!

Om man vill så kan man ju även t o m gå på konsert under Earth Hour. Jag har hört om några konserter som kommer att hållas under denna timme, helt enligt reglerna. Spännande! Läs mer om Earth Hour här.

Tefrossa är stolt sponsor av Earth Hour!



I år finns det dessutom en särskild bakelse som skapats för Earth Hour! Den ser ut såhär:



Den innehåller bl a nyponkräm och här hittar du receptet! Det passar förstås utmärkt att dricka te från TEFROSSA till den...

Då vill jag slå ett slag för en av våra nya egna blandningar:


Mandelkaka, grönt te med smak av mandel, kokos och med en antydan till citron!
Det smakar verkligen som en god, seg mandelkaka! Jag är verkligen glad för att det här teet blev så lyckat och precis såsom jag hade tänkt mig.

Trevlig fredag på er och glöm inte vrida fram klockan natten till söndagen!

5 kommentarer:

Fröken Rimme sa...

Jag kände mig ju genast väldigt träffad med det där med "död blogg", eftersom jag i perioder uppdaterar sådär en gång i månaden.

JAG ser iaf inte Tefrossas blogg som död - jag är hos dig och spanar riktigt ofta :)

Kram!

Susanna sa...

Hejsan

Önskar dig en trevlig fredag och helg. Tack för att du påminde om att ändra klockan.

Kram
Sussi

Anna sa...

Jag ser inte alls en blogg som död för att den inte uppdateras ofta - allt tack vare bloglovin'. Då kommer ju alla nya inlägg upp oavsett, och det finns ingen risk att man glömmer bort nån blogg. Så jag förstår inte riktigt det där snacket, även om jag ju också hör det överallt. Kanske behöver allmänheten bättre imformation om RSS-läsare helt enkelt?

Carpe Diem. sa...

Herre gud, då är det väl bäst att lägga ner då!
Nä man ska nog inte ta det på för stort allvar. Precis som du säger det gäller nog lite annan typ av bloggar.
Och dit räknar jag då inte min.
Skriver när lusten faller på...jag menar, varannan dag?! Ja då måste jag vara begravd redan, har ju varit sjuk över en vecka utan en gnutta bloggabstinens!

Nä vi kör på som vanligt hör ni! Och din blogg är alltid rolig att besöka.
Kram

Inas sa...

Hej Vännen!

Jag känner mig rätt träffad när det gäller en död blogg... Jag har inte tid att blogga varje/varannan dag... Men jag upplever inte din blogg som död i alla fall. Hoppas att de har fel. Jag har ju mig blogg som en rolig grej, och min smyckesblogg blir inte heller uppdaterad varje dag... Men kolla gärna in den. inassmycken.blogspot.com eller min hemsida. inassmycken.dinstudio.se
Ha en bra dag kram
Ina