tisdag 10 mars 2009

VITT VITT VITT


Såhär såg det ut när jag drog upp rullgardinen i morse och det snöar fortfarande helt infernaliskt! Det känns som om våren är mycket långt borta just idag och t o m barnen börjar tröttna på snön nu. Vi har redan skottat undan en del men det kommer behövas mer skottning idag. Behöver kanske köra ut bilen senare idag, få se hur det går...
Nu till väsentligare saker såsom t ex te! Igår fick jag in några rykande färska nya ekologiska teer i butiken. Mycket spännande! Till att börja med det här gröna teet som heter Ekologisk Shangri-La och är smaksatt med citron och ingefära och dekorerat med litet lakritsrot och rosepeppar. Mycket friskt och fräscht grönt te med en stor hälsovektor också. Ingefära är ju nyttigt och bra för både det ena och det andra, som vi ju känner till.
Sen har vi ett ekologiskt svart te smaksatt med babaco, som är en avlång släkting till papaya! Såhär se babaco ut:
Babaco-teet är dekorerat med papayabitar och solros och jag kan garantera att det var supergott. Riktigt fruktigt, gott svart te som bör prövas! Såhär ser det teet ut:
Sist men inte minst har vi äntligen fått in ett Ekologiskt vitt te (passar ju bra idag...). Det heter Kvidevitt och ser ut som såhär:
Det kommer från Fujianprovinsen i Kina och har en underbar smak av äpple, citron och mint och är dekorerat med eukalyptusblad, blåklint, citrongräs och äpple. Det var en härlig arom som steg ur förpackningen när jag öppnade den, speciellt från mint! Skall prova detta i eftermiddag. Vacker att se på är detta te också.
Här hittar ni våra ekologiska teer i butiken.
Ha en skön tisdag alla te-vänner!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Mmmmmm.....
Kan känna dofterna av tet hela vägen hit....
Måste få ro att sätta mig ner och beställa.
Skulle gärna provat alla de tre sorterna alltså.
Är det knöligt med beställningar från nabolandet?
Kan man betala med visa?

Satt och kika norgebilder i albumen i går.
Nu återstår problemet med att scanna dom bara....
Gissa att jag fick hemlängtan upp till Sunnmøre igen....

Ha nu en bra dag.
Kram Synne.

Anonym sa...

Dags att kolla igenom tebutiken igen, ser jag =)
Hoppas ni mår gott och att du får vara frisk, själv har man blivit sjuk, hunnit ta bort bloggen, gjort en ny på wordpress, för att kunna ha låsta inlägg och blivit kryare igen för att återigen bli dålig *suck*

Ha det bra...//Mia

Pockethexan sa...

Tack för hälsningen o jag är en stolt vinnare för jag har aldrig vunnit förut o kul att se att du läser Stieg Larsson nu...lycka till!
Kramis!

Anonym sa...

Hej Lena!
Låter ju friskt och gott, ska ta en dag då jag kan sitta och njuta i lugn och ro - beställa te!

//Kram Mi@