söndag 12 april 2009

Te-filosofi


Denna härliga morgon bjuder jag på ett litet filosofiskt stycke text, skrivet av Ethel Pochocki i boken "Wildflower Tea". En fin inspiration till litet vardagsmeditation, kanske.
'He brewed his tea in a blue china pot, poured it into a chipped white cup with forget-me-nots on the handle, and dropped in a dollop of honey and cream. He sat by the window, cup in hand, watching the first snow fall. "I am" he sighed deeply, "contented as a clam. I am a most happy man".'

6 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej
vill bara tack för att du vill delta i min utlottning.... 2 lotter ligger i min låda till dig =)
kram pia

Elisa Day sa...

Vilket härligt citat! Passar bra när jag sitter här vid datorn med min tekopp. Dricker en sprucken rosa tekopp som jag beställt av dig. Kram

Veronica Tingvall sa...

Nu måste jag verkligen dricka dagens första kopp, den har dröjt alldeles för länge. Kram/Veronica

Synnøve. sa...

Har precis druckit Idas kaka i en god kopp.
Bara doften kan få en att bli lyrisk.
Vilka vackra koppar det var på din bild.

Ha nu en fortsatt fin påsk där ni är.
Kram Synne.

heavenandearth sa...

Hej!!

Vilka vackra rader!!!

Men... dina koppar är så förtjusande ljuvligt vackra att jag.... blir alldeles avis!!!!

Är det något speciellt märke på dom??
Var kan man hitta såna?
Eller är det bara turen om man skulle hitta några på loppis??

Ha en skön kväll!
Iréne

hugan sa...

mmm härliga rader att tänka på...
en tekopp är aldrig fel :)