torsdag 16 april 2009

VÅRTÄVLING!!

God morgon alla te-vänner!

Det har känts litet segt på tefronten på sistone. Dvs vad gäller butikenTEFROSSA. Inte mycket händer, vilket är trist som sjutton! Kanske kan jag råda litet bot på det, tänkte jag.
Till att börja med, igår dråsade det in massor av kartonger med en del nya teer! Jag har inte hunnit prova mig igenom dem än, bara smakat på ett par stycken. Och som vanligt är det hög kvalitet på teerna.
Ett som jag hunnit smaka är detta te:

Och vad är det för speciellt med det då? Det ser ju ut som de flesta teer. Ja, speciellt och speciellt... Det är ju så GOTT!!
Det är ett svart te som heter Chokladmint och är smaksatt med - just det - choklad och mint! Litet choklad och mintbitar finns även med som dekoration. Teet är litet som att äta godis fast utan kalorier - fattar ni? Tulipanaros! (Sen går det ju alldeles utmärkt att dricka det till något sött, som t ex choklad eller en kaka också...). Mumma!
För er som föredrar grönt te kan jag avslöja att bl a ett grönt mintte kommer in i butiken inom kort... måste bara hinna lägga in det! Mer info kommer!
Vad var det nu som antyddes i rubriken om en tävling? Jo, nu var det oförskämt länge sen jag körde en av mina te-tävlingar känns det som, så det är hög tid. Och vad är bättre att ha som tema denna gång än VÅREN?


Vi har alltså en vårtävling där du kan vinna detta som syns på bilderna:

  • En temugg i vit keramik, design Hanna Svensson, Krumelur Design
  • 100 gr Vårfint*
  • 1 st doftljus Summer Melon

    * Vårfint är ett rykande färskt nytt te bestående av svart och grönt te, safflor, ringblommor och smaksatt med mango, papaya och grenadine. Garanterat smaskens och mycket vårfräscht, kan jag intyga eftersom jag just nu dricker det....

För att delta skall ni.... (tänkte krångla till det bara liiitet...)

  • skriv en kommentar i detta inlägg = ger 1 lott
  • länka i din blogg (har du ingen tipsar du tre vänner) = ger 2 lotter
  • börja följa min blogg = ger 3 lotter

När ni länkar i era bloggar använder ni någon av mina bilder. Tävlingen pågår t o m min födelsedag, den 3 maj, kl 24.00. Vinnaren dras dagen efter.

LYCKA TILL!!


79 kommentarer:

Pockethexan sa...

Klart Pockethexan e me!!!

Som en sann tedrickare så låter det här som ett superte som jag gärna är med o tävlar om och så är jag ju redan länkad....

Men så måste jag ju bara säga att det är en underbar kopp, jag är lite kinkig när det gäller tekoppar de ska ha "rätt"form o kännas bra i handen å den här verkar ha "det"!!!

Kramis o härlig vårdag på er alla!!

o om ni behöver boktips i pocketformat så vet ni vart ni ska kika in..
hos:

http://pockethexorna.blogspot.com/

Erika-mode-pyssel-m.m. sa...

jag är med och har länkat på http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8755619
följer dej med bloglovin gör jag också!

Marie//Tekla Maräng sa...

Jodå jag vill vara med och tävla och har gjort som du har skrivit för tre lotter.
Kram:)

Elisa Day sa...

Självklart vill jag vara med och tävla! Jag har dig bland mina favoritlänkar på min blogg och följer dig via bloglovin. Kram

Marcela Diaz sa...

Nu är jag också med och täävlar, självklart gör man det när man älskar te. <3 Och extra fint med muggen, den såg riktigt mysig ut.

Här har du ialla fall en länk till mitt inlägg och så har jag lagt till dig för bevakning

Kram kram
Marcela

http://mdiaz.blogg.se/2009/april/vartavling-med-tefrossa.html

hugan sa...

TJOHOOO vill ju absolut vinna det där med!! ;) Jag gör klart med allt ikväll, förväntar mig således 3 lotter :)
Mannen i huset slog sönder min favvo temugg förra helgen, jag behöver verkligen en ny nu!!
Låter som ett gott te, intressant blandning.
Hoppas det lättar snart för dej.
kram

Kajsa sa...

*mmm* teeeee! Klart som tusan att jag vill vara med!

Anna sa...

Hej!

Jag är hemskt gärna med och tävlar om de fina priserna!

lolla sa...

hejsan
klart jag tävlar om dessa bedårande priser jag gör alla tre grejjerna
och rycker åt mig 3 lotter mmm spännande
kram lolla

Lotta sa...

Jag är gärna med! Jag länkar hit från min blogg och håller tummarna....

Paula sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om te + vacker mugg. Jag har ingen blogg men jag följer din blogg genom bloggkoll. Ma måste ju hålla sig ajour med tenyheterna när man är teoman.

Bloggullet sa...

Jag vill vara med i tävlingen, låter gott med tesorten. Jag är redan bloggföljare hos dig och länkar med bild i min blogg.
Kramar

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Trevligt att du tittade in....fast, det var längesen jag var in på din blogg! har bar int fått tummen...ja du vet, att skriva en kommentar. Har suttit och försökt lukta mej till alla teér! Och varit på väg att beställa, DÅ får vi en te/kaffe/cholkadaffär i stan!
Men visst skulle det vara roligt att vara med i tävlingen! Ja då var det, det där med länkar....jag ÄR urusel på sånt!!! Jag berättar för tre kompisar och övar på det andra =D
kram/Kerstin

Anne sa...

Är gärna med och tävlar om de fina priserna! Har ingen blogg, men har mailat tre kompisar.

abackman66 at hotmail punkt com

Livet på Sjögård sa...

Oj, vilken intressan blandning på te't. Kommer gärna med i tävlingen och länkar givetvis! :)

Esbe sa...

Jag är med i tävlingen!! Har länkat i min vänsterspalt :) Och jag följer ju redan din blogg... så då har jag väl tre lotter nu, eller? :)

ANNIKA sa...

Hejsan!
Det lät smaskens med choklad mint-te eftersom jag älskar både choklad och mint.
Vill va med och tävla och följer nu bloggen = 2 lotter..
fin mugg förresten ...
Ha en bra helg!
kram ANNIKA

Synnøve. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Synnøve. sa...

Jag börjar om.
Klart man vill vara med och tävla om te.
Anmäler mig härmed.
Din blogg följer jag redan. Länk ska jag fixa på en gång.
Så nu vore det väl sjutton...
Klems Synne.

Carpe Diem. sa...

Ja, det kan nog hända att det blir köp så småningom.....du hade så läckra teburkar!
Ha en trevlig helg!
Kram/Kerstin

Linda sa...

Jag vill självklart vara med och tävla! :D
Brukar länka till din sida lite då och då, av den anledningen att jag blev så glad när jag beställde från dig och inte bara fick hem sex stycken olika teer utan även en söt lapp och en chokladbit. Brukar skriva om teerna på min blogg när jag dricker dem och sedan länka till din blogg men jag ska gå och skriva en nytt inlägg nu så är du länkad en gång till. :)
http://www.antithesis.blogg.se
Jag följer din blogg och kikar varje dag men av någon anledning så krånglar bloglovin för mig så jag lyckas inte följa dig via den vägen tyvärr.

I övrigt så tack så mycket för en riktigt mysig blogg och en kanonbra hemsida!

evamar sa...

Jaa, klart att jag som är en teoman är med varenda gång du har en tävling. Hoppas på bättre lycka denna gång, :)

Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/april/te-mugg-ljus-3-maj.html

evamar sa...

Glömde...

Jag har dig på Bloglovin.

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar och tar en lott.

Carolina sa...

Jag vill absolut vara med och tävla!
Har länkat här:
http://carolina1979.blogg.se/tavlingar

LindaH sa...

oj vad kul tävling. riktig te-älskare är man ju. jag har lagt till dig på blogglovin och länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/april/te-mugg-ljus.html

mail: linda.hallstensson@hotmail.com

Unknown sa...

Jag vill jättegärna vara med i din te-tävling! :)
Har för tillfället ingen blogg, men har tipsat 3 vänner.

Lauras gård sa...

Klart jag vill vara med och tävla om de fina vinsterna! Roligt med lite nytt te, och vilken fick kopp! Jag länkar så klart till tävlingen och även till din sida så jag kan fortsätta läsa den... Tack för du är med i min tävling! Kram Stina

Olelsi sa...

Jag hänger på, härligt med våren!!
Fixade en länk:
http://olelsi.blogg.se/2009/april/tavling-hos-tefrossa.html

Kram Nettan i Hälsingland.

Husan sa...

Dessa fina saker vill man ju gärna inte missa.

Länkar i min blogg på högerspalten o följt din blogg har jag gjort länge.

Kramz Husan

bantarbritta sa...

Givetvis vill jag vara med! Har länkat från min tävlingsblogg www.bantarbrittatavlar.blogg.se

jenny sa...

jag är med :D

TESS sa...

Jag är med! :D

Ulrika Gabriel sa...

Sicken härlig tävling!
Så kul att du hittade till mej, för på så sätt hittade jag till dej.
Självklart vill jag vara med och tävla! Jag länkar och är hädanefter en trogen följeslagare. Jag gillar te - MYCKET!
Vi delar födelsedag du och jag. Du måste vara en osedvanligt trevlig människa (blink, blink).
Allt gott önskar Ulrika

Anne sa...

Klart man vill vara med och tävla. Jag har gjort som du säger för att få tre lotter.

Ha en go kväll.

Kram Anne

Anne sa...

Hej igen...
Det har varit lite mycke det senaste... Flyttar, blivit farmor... Har knappt tid för en kopp Te...

har flyttat klart nu så det är dax för en kopp Chai...;)

Kram Anne

Anonym sa...

Hejsan!
Är med i tävlingen. Om jag vinner det fina priset, så ska jag ge det till min kära hustru som fyller är i maj. Hoppas på tur nu.

Mvh: Rolf
roffe121@spray.se

Anonym sa...

Hej!
Jag är med och tävlar om det fina priset. Har jag turen att vinna, så ska jag överraska min älskade flickvän som fick vara kvar i Sverige, medans jag är på jobb i Tyskland i två hela år. Hon bör muntras upp lite. Håller tummarna nu.

Vänligen/Robert
robschir@spray.se

Anonym sa...

Hejsan!
Självklart är jag med i denna tävling och hoppas på vinst.

Kram/Birgitta
abrahamsson.b@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Är med i denna tävling. Håller tummarna nu att jag har tur.

Kram: Madelene
MaddeVla@hotmail.com

Sofie sa...

Deltar gärna i din tävling, länkar självklart, och följer din blogg!!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Solklart vill jag vara med och tävla, det vore toppen att vinna lite vårlikt nu i snöstormen!

Har länkat och lagt till att jag följer din blogg. Allt för att få så många vinstchanser som möjligt ;)

Kram från Eva

leopardia sa...

Jag är gärna med!

http://leopardia.blogg.se/2009/april/vinn-te-mugg-och-doftljus-hos-tefrossa.html

och sen har du ju konstant länk till butiken på min andra blogg :)

Evas sida sa...

Hejsan! Jag vill jättegärna vara med i din tävling, så jag länkar och följer gärna din blogg. Ha en härlig söndag/Eva

Birgitta sa...

Hej!
Självklart vill jag vara med i din tetävling. Jag länkar till din tävling + att jag följer din bloogg. Alltså 3 lotter.
Första gången jag är på besök hos dej, men kommer åter.
Kram Birgitta

ejmis sa...

Jag är med =)

http://ejmis.blogg.se/2009/april/tavling-6.html#comment

Marlene sa...

Jag vill tävla, har länkat http://busmammanvinner.wordpress.com/2009/04/19/3-maj-kl-2400/

Cel'Dara sa...

Jag vill gärna vara med och tävla jag oxå. Jag är ju (som synes på min blogg) allldeles tokig i prickigt. Så denna muggen hade passat perfekt till mig. :-)

Monica sa...

Hej...vilken härlig blogg jag hittar här :) Är väldigt gärna med på utlottningen och har uppfyllt alla kriterier för att få tre lotter :) Verkar jättespännande det där teet...
Tjingeling
Monica

Vero sa...

Jag vill också vara med. Lämnar en kommentar, länkar i Veros Virriga Värld och så följer jag natruligtvis med i bloggen också...

//Annika sa...

Hej hej,
Hittade bloggen och tävlingen nyss. Måste ju tävla om detta smarriga te då jag är nybliven Viktväktare och letar efter goda saker att förgylla mitt liv med. Vad passar bättre än detta nya te?

Bloggen är nu inlagd i min "feeds-lista" så jag inte missar nåt =o)

Då jag inte bloggar just nu så fick 4 vänner ett litet mail med tips på din sida. Alla älskar de te & jag hoppas de hittar din butik ;o)

Nu ska jag till din butik och shoppa lite te också.
Jag hoppas på 3 lotter med plus i kanten för en extra vän samt shoppingen, hihihi.
Hälsningar
//Annika

Lena sa...

Hejsan,
Klart jag vill vara med och tävla som nybliven tedrickare är jag nyfiken på allt nytt...:)
Jag har även länkat på min blogg
Lena

Ingela sa...

Självklart vill jag vara med och tävla, har redan länkat.
Är en sann teolist!
/Ingela

ilda sa...

Visst vill jag vara med i din utlottning.
Jag har skrivit om den här: http://ilda.quiltar.net/?p=1672 och lagt in mig som "följare".
Priserna verkar toppen.

Villa nöystu sa...

Jag vill vara med å tävla, det förefaller vara ett spännande te. Muggen är riktigt snygg.
Länkar, följer (hoppas jag fixar det, har inte gjort det förr) å håller tummarna!

Må gott, hoppas vädergudarna är med dig!
Kram Petra

Villa nöystu sa...

Skriv upp mig för två lotter, jag får inte till det där med att följa. Där det står "vi som följer denna blogg" är det helt vitt och icke klickbart.
Hoppas fru Fortuan är med mig iaf.
Kram igen

Susanne sa...

Klart jag måste ta en chans..Njna det blir ju tre då för jag gör som du vill:) Alla tre !! Kram

Susanne sa...

PS..jag har oxå en liten utlottning på gång..kika gärna in!!

Märta sa...

Jodå jag vill vara med och tävla och har gjort som du har skrivit för två lotter. Har länkat på http://angsgard.blogspot.com

MonjaHelene sa...

Hei!Takk for hilsen på min blogg.Som den te-elsker jeg er ,så takker jeg ja til å være med i denne "tävlingen" ;).Flott blogg og butikk du har .Ha en fin helg! :)

Karin W sa...

Hej!
Vilken häärlig sida du har här då!
För mig som teälskare, var det en fröjd att komma in här och titta på läckerheterna. Din hemsida här är bara såå fräsch!
Jag länkar till dig i min blogg med en av dina bilder, där också andra fina sidor finns som jag följer.Jag vill naturligtvis gärna följa denna bloggen. Inte tal om annat.
Vill förstås gärna vara med i din utlottning maximalt. Muggen blev jag stormförtjust i när jag besökte en annan inredningsbutik, så den står på min önskelista nu till mitt "vita" hem.Teerna ska bli spännande att prova..
Ha en riktigt skön helg!
/ Kram Karin

Mica sa...

Klart att jag är med. Jag älskar te och jag älskar muggar. Här är länken: http://sugarandspice.blogg.se/tavlingar/2009/april/te-med-tillbehor-hos-tefrossa.html

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, såg att min kära Mor (Lena, nybliven tedrickare) är med och tävlar och då hoppas jag att om inte hon vinner så vinner jag och då har jag te att bjuda på när hon kommer hit samt en fin mugg som hon får dricka ur :-)

Har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/april/temugg-te-och-ljus.html

info@annakarlsson.se

Andrea sa...

jag vill vara med och tävla :)

Rebecka sa...

Självklart vill jag med vara med och tävla.Superfin mugg!Här är min länk:http://brunettbeckie.blogg.se/2009/april/a-cup-of-tea.html#comment

Anonym sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med och tävla. :)
Tyvärr så har jag ingen egen blogg så jag kan inte länka. :/

Mvh Johanna
tuggummitatuering@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Har ingen blogg men tar en chans, älskar the o den fina koppen kan man ju inte motstå, o thet med en sådan smak vore mitt i prick att vinna. Kram till många fina Vårdagar o som du vet Våren gör oss trötta, så ta en liten tupplur mitt på dagen om du kan detta vinner du livskvalitet på. Kram från en tyckmycka o bloggtassare

Sara och Andreas sa...

Hej det är väl klart man är med och tävlar älskar te och har alltid gjort så jag är me. Jag tänkte va med om tre lotter fixar länkning till min blogg ikväll.

Kramar Sara

Mjuka sa...

Vill så klart vara med i dint tävling!! Länkar och följer din blogg!
kramar Malin

Anonym sa...

hej hej!. lite nytt te vore gott.. jag fastnar på samma hela tiden.:) martina_holst@hotmail.com

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Vill gärna vara med och försöka vinna ditt fina pris. Muggen är ju underbar!
Jag länkar.

Ha en bra vecka!
Kram Mari

Anonym sa...

Nya teer är alltid roligt, det är lätt att bli bekväm och bara köpa det gamla vanliga som finns i affären:) Vill alltså vara med och tävla! svartakatten@live.se

strömmas sida sa...

Hej

Vilken fin tävling med härliga vinster.
Anmäler mig direkt här för 3 lotter *ler*.
Jag har lagt in länk till utlottningen på min sida och har också lagt din sida i min blogglänk så att jag kan följa din blogg.

Natthälsningar
strömma

Cecilia sa...

Klart man vill vinna så fina grejor! Länkar till dig i min blogg!

Kram, Cecilia

Kerstin sa...

...och här kommer jag! Jag vill jättegärna vara med och tävla, drar en lott här och nu!

Stor kram!!

Veronica sa...

Åhhh vilken underbar mugg, jag vill gärna vara med i utlottningen och länkar såklart från min blogg http://verro.blogg.se

paula sa...

hej kul tävling
nu har jag gjort alla tre sakerna
ha det bra
kramiz

Bralliz sa...

Hej! Jag är jätte gärna med och tävlar om den fina vinsten!!
Kraaam Alice

Eva i Halmstad sa...

Vilken härlig blogg.
Jag älskar ju te , så nu följer jag din blogg.
Må så gott och Grattis i för skott.
Eva