torsdag 9 april 2009

Tekoppens betydelse

Har du en favoritkopp som du väljer när du vill att ditt te skall smaka extra gott? Det finns faktiskt forskare som satsat tid på att ta reda på hur favoritmuggen faktiskt kan höja smakupplevelsen av ditt te!




I en tidningsartikel säger den brittiske psykologen Tom Stafford att människans hjärna är programmerad för att tro att den dagliga ritualen av att göra kaffe eller te bör göras på ett speciellt sätt för att man skall få maximal njutning av den!




Han hävdar att när man under en lång tid kopplat ihop kaffe- eller tedrickande med en viss kopp eller mugg så tror man verkligen att det smakar bättre ur denna. Detta kan verka irrationellt men det är absolut sant! Teet smakar bättre från din favoritmugg!



Så det är bara att göra som experterna säger, skaffa dig en favoritmugg och välj ut ditt favoritte så kan det inte bli annat än maximal njutning! Alla muggar som visas här ingår i TEFROSSAs sortiment.

Denna skärtorsdag sitter jag här och tittar ut på det envisa regnet, typiskt nu när många är lediga. Men det blir nog bättre snart. Litet vemodigt och ensamt, men lugnt och skönt är det här hemma. Familjen har dragit söderut för att hälsa på kusiner under påsken. Jag får en lugn stund ensam hemma och kan fixa och dona. Finns en del att göra med webbutiken och en del att göra här hemma också. Jag hoppas på sol och värme så jag kan tvätta vittvätt och hänga ut. Jag njuter litet av att kunna hänga ut lakan till tork i sol och vind, det känns så fräscht. *Vittvättsfetischist*.
Vill önska alla bloggläsare och kunder en
RIKTIGT GLAD PÅSK!



3 kommentarer:

Tussegumman sa...

Härliga koppar! Önskar dig en fin och skön påsk/Kramar tussegumman

ilda sa...

Visst har jag favorittekoppar, både hemma och på jobbet. Är jag borta och har möjlig het att välja så brukar jag "se/känna på mig" vilken kopp som är god att dricka ur.
Jag har två blå koppar med fat som min syster handlade på någon utlandsresa dom dricker jag bara ur när hon eller bästa vänninan hälsar på.
Sen så har jag 3 engelska tekoppar som jag ärvt efter min farmor och dom dricker man enbart
"lyx"choklad ur. Det var i dom man fick varm choklad i när man hälsade på farmor när man var barn. Att dricka något annat i dom skulle kännas helt fel.

hugan sa...

Visst har jag mina favorit koppar, glas och muggar! Och visst smakar det så mycket mer i dessa! Vilken ursöt sista bild ;)