torsdag 18 juni 2009

GLAD MIDSOMMAR!

Det har varit låg aktivitet här på bloggen på sistone. Jag får skylla på att jag drabbats av elakartad bloggtorka, Bloggus Torkis. Får hoppas att jag kan kurera mig över helgen...

Helgen ja. Jag kan avslöja, även om det sitter hårt åt, att jag inte är något riktigt midsommarfreak. Har nästan litet panik inför midsommar. Det är väl något som kommer sedan ungdomsåren kanske. Allt skall vara så häftigt på midsommar. Man skall ha så många kompisar att festa med och allt skall vara så roligt. Jag har nog tyvärr inte riktigt upplevt den typen av midsommar (och tror jag, många med mig).

Fortfarande så är det nog så att vi firar midsommar ganska lågmält inom familjen. Vi har ju inte så mycket föräldrar och släkt att fira med. Inte något fel på det, egentligen är det ju jätteskönt, men ibland känner jag litet panik när man ser "alla andras" perfekta midsommarfirande. Det är hela tjocka släkten, eller hela underbara kompisgänget med massa barnfamiljer, blommor i håret, jordgubbstårta ga ga ga ga....

Usch det blev ju ett riktigt negg-inlägg det här. Inte min mening alls, bara ett försök till "Det av hjärtat är fullt, skriver pennan". Och sen kanske det är bra att lyfta fram såna här "förbjudna" tankar så alla som delar dem kan känna att de inte är ensamma.

Därmed inget ont om att fira en härlig midsommar i goda vänners lag! Man skall fira (eller inte fira) precis så som man själv vill göra. Konsten är att inte snegla på hur andra gör utan se till att må bra själv.

Ha nu en riktigt skön midsommar och regnar det mycket så kan ni alltid hälsa på hos http://www.tefrossa.se/! Där finns en hel del spännande nya saker och mycket gammalt gott också!


Free Signature Generator

6 kommentarer:

Anni sa...

Vi firar inte heller midsommar stort. Ibland har vi varit hemma, bara vi i familjen, gjort en liten stång för barnen o ätit lite gott. Ofta har vi firat med min brors familj eftersom svägerskan fyller år i samband med midsommar.

Jag kan längta efter en sådan där midsommarafton med massor av folk, lekar och umgänge, men jag överlever utan...

Det är trots allt ganska sknt att inte behöva bli så besviken o mdet regnar o är kallt, eller hur?

;-)

Susanne sa...

Jag är som du! Midsommar och nyår är såna där Panik helger..När man var tonåring var man tvungen att ha så himla roligt annars va man konstig..Här tar vi det bara lugnt vi tre i familjen och mina svär föräldrar..Visserligen gör min sambo en krans till Ida varje år,fint tycker jag..men på söndag då bär det av till Göteborg och konsert med AC/DC det ser jag fram emot ska bli spännande..Kram till din Midsommar..Från ett blåsigt och kallt fare..Susanne

hugan sa...

oooo vad jag känner igen mej i det du skriver! exakt så är det för mej med!Här är det lugnt och stilla med lilla familjen, inget särskilt alls, men rätt så skönt!
Ha en lugn och skön midsommar nu!
Kram

Roses & Angels sa...

Tack tack! ha en super mysig dag och jag hoppas ni har solen för här regnar det. Kram Christa

Vit som snö sa...

I år blir det självvalt en väldigt lugn midsommar hos mina föräldrar, vi har själva valt att tona ner helgen. Annars har vi firat en stooor hög med många familjer men vi har avundats de som har en lugn o stilla helg! Gräset är alltså inte grönare på andra sidan!
Kul att du vill tävla hos mej!
Ha en mysig helg o njut av lugnet, det tänker jag göra!
Kram Cilla

Sugar and Spice sa...

Jag känner likadant inför midsommar. Den kan jag vara utan, och jag förstår inte att så många tycks se det som årets viktigaste högtid. Själv älskar jag påsken och julen.