fredag 5 juni 2009

Hur blev det nu då?

Tack för alla deltagande kommentarer och för er som undrar så blev dagen såhär igår:
Lyxigt värre alltså. Jag tog bilen (vilket inte inträffar ofta, försöker cykla eller gå så mycket det går!) i ösregnet ner till pizzabutiken och hämtade två stycken pizzor som vi sen njöt av med ett halvt glas rött, till lunch! Härligt! Sen var det telefonmöte för gubben... Och inte sjutton blev det någon blombukett heller! Jag var på dåligt humör (av andra orsaker) när gubben kom hem från jobbet grovt försenad idag. Då fick han veta att jag blev besviken när jag trots att jag sagt att jag ville ha blommor inte fick några!!! Stackars man! Han fattade vinken, nu iallafall. Frågade ifall han skulle sticka iväg och skaffa blomster. Men nej, hur kul hade det varit?

Sammanfattningsvis, dagen var helt OK, men nån lyx var det inte frågan om. Man blir inte direkt placerad på piedestal, men hur många blir egentligen det i Sverige? Man får se till helheten. Man är frisk, har en frisk familj, alla är hyfsat snälla och skötsamma och man har så man klarar sig av pengar och mat. Bättre det än ett temperamentsfullt förhållande med någon som antingen lovsjunger en med diamanter och champagne ena dagen och bedrar en med grannfrun den andra dagen...

Ojdå, har nog tittat för djupt i vinlaset ikväll tror jag. Men ni fattar kanske. Man har väl det som folk har det mest, eller kanske litet bättre egentligen...

Filosofi på hög nivå minsann.

God Kväll!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Må nok si meg enig med deg trur eg. Det blev bra til slutt...
Er det krystallbryllaup når man vert gift i 15 år? Da har vi to år igjen...
Som du se så skriv eg litt norsk igjen.
Kan tröste deg med at gubben min er akkurat som din. Glemmer og trur ikke at eg vil ha gaver og blomster.
Men herreminhatt, man er vel kvinne. ALLE kvinner liker gaver...Ikke sant...

Nå skal eg drikke opp ten min så venter sengen.
Ska jobbe inatt.
Sukk....
Men det går nok.
Ha det gott vennen.
Klems Synne.

ilda sa...

Grattis till 15 år!!!

Känner igen mig trots att jag och KM "bara" varit gifta i snart 4 år och ihop i 14 år.
Vi har gjort det mesta i "fel" ordning, men på någor vis känner jag mig mer kär i honom för varje år...

hugan sa...

hahaha! ursäkta jag skrattar men, vi får se det från den ljusa sidan!
Läste högt från min likadana icke spontana romantiske karl och han förstog precis....!!

Jag tror det löser sig för er än en gång! Om inte annat får ni göra nåt romantiskt denna svenska dag..
Lycka till och kramar!

elin sa...

låter bra!
kram!