torsdag 4 juni 2009

Kristallbröllop!

Idag är det femton år sedan jag blev en gift och därmed ärbar kvinna i denna gulliga kyrka på Munsö, Svartsjölandet!
Det känns ju förståss helt obegripligt att det är så länge sen, man har ju fortfarande småknoddar. Vi var litet sena i starten med att skaffa såna... Vi ville leka med varandra i stället.
Vädret på vår bröllopsdag påminde om dagens (tårar i brudens krona betyder tur, eller?) och jag hade sytt in fetvadd i brudklänningen! Men när vi skulle skåla i den rosa champagnen efteråt så tittade solen fram och resten av dagen blev helt underbar.
Jag får väl sträcka på mig litet och tycka att vi varit rätt duktiga som klarat oss igenom alla dessa år "helskinnade" och "still together"... Det har varit många turer. Det känns ändå som att det ärVI nu, men äktenskapet kräver tyvärr en del arbete.
Nu skall vi se ifall jag lyckas slita med maken från hans viktiga arbete på en liten romantisk lunch! Tipsade honom i morse om att en bukett röda rosor inte skulle vara i vägen. Det är något jag fått lära mig att om man vill ha något från en karl, så får man tala klarspråk! I allafall är min gubbe sån. Han är mycket generös, men har tankarna på så många olika håll, oftast på något elektronikproblem... Det är ju såklart inte lika roligt att behöva be om uppvaktning, men valet är ju annars att inte få nåt alls. Låter jag bitter? Det var inte meningen, bara vardagsrealism från en medelålders (huga!) småbarnsmamma.
Nåja, nu tillbaka till verkligheten. Skatteverket måste ju få in sina blanketter från oss småföretagare så det har något att pyssla med. Så jag får gnugga mina små grå och rita ner några nuffror i rutorna - inte min favvo-syssla! Jag pysslar hellre med te (om ni inte visste de').

7 kommentarer:

Monica sa...

Det var många sanningar det....Grattis till att ni hållt ihop så länge och ha en trevlig lunch :)
Tjingeling
Monica

Malin sa...

vad kul att du är med och tävlar :D lycka till!

Ingela la la sa...

Grattis på bröllopsdagen.

Ja, Örgryte är fint men dyrt =) Ibland behöver man komma bort för att uppskatta det man har..

Ja, vi tittar så smått på hus men i samma område som vi bor i för vi trivs verkligen jättebra. Det är lite det som är problemet för vi betalar även en hyra på ca 10 000 kr. Helgalet!

Kram

Synnøve. sa...

Hej där.
Sitter du och värmer dig med kopp te i kylan? För kallt är det. Vi har bara 7 plus nu. Det blåser och regnar.

Dina isteer såg goda ut. Får prova mig fram med de sorter man har.
Ska kika en gång till på det där med att ha te i matlagning. Det är spännande att prova sig fram till sina egna kryddblandningar.

Nu får du ha en fin dag resten av dagen iallafall.
Det ska jag. Jobbar 17-21.
Men det kan bli bra för det.
Kramen Synne.

Esbe sa...

Varmt grattis till er! Jag önskar er många fler lyckliga år tillsammans.

Fast man kan ju tycka att han borde ha lärt sig lite spontanitet med gåvorna under 15 år ;) Åtminstone på bröllopsdagen!
Nåja.. Det finns väl värre saker så..

Härligheter enligt Erika sa...

Stooort grattis på bröllopsdagen! Och neej, du låter inte ett dugg cynisk utan bara praktisk.
Njut av dagen,
Kramar Erika

hugan sa...

Gratulerar! Här är en icke ärbar kvinna...med lika trög karl dock!
Att det ska vara så svårt att läsa tankar....hoppas lunchen blev lyckad!