torsdag 25 juni 2009

Rekapitulering

Det blir inte så mycket tid över till bloggande i det här vädret... men det blir några små och sällsynta inlägg då och då.
Här nedan kan ses det paradis vi besökte häromdagen (maken och jag tog litet bus-ledigt från barnen som var på annat håll). Detta är ett underbart ställe, Erstavik i Saltsjöbaden. 17 grader i vattnet på morronen, sen steg det till 18,5 innan vi cyklade hemåt.
Fick ett ryck häromdagen och bakade med lilla tjejen. Det blev denna sockerkaka med citron och vit choklad! Inte alls dum och den vita chokladen ligger som små halvsmälta överraskningar här och var... Passar fint med litet Citronmarängpajs-te till!! Vispgrädden kan man ju hoppa över men den förhöjer ju smaken, helt klart.




Idag har jag irrat runt i de norra förorterna till huvudstaden i värmen (suck) och hämtat hem litet snygga saker till butiken. Bl a är Polka Knopp-kakburken åter i lager. Den fick en rykande åtgång i våras. Se den här. En matchande bricka finns även!

Ta det lugnt i värmen och det hjälper faktiskt att dricka varmt te (den s k Sudan-metoden) eftersom man då svettas och kyler på så sätt av kroppen!


Free Signature Generator

PS. Ifall ni undrar ifall jag blivit galen när ni ser den amerikanska headern, så kände jag att jag ville uppmärksamma denna dag litet, eftersom jag bott i landet under några års tid, så det känns litet som hemma...

3 kommentarer:

hugan sa...

Låter klokt att du passar på att njuta av det vackra sköna vädret samt maken! Nog hinner vi blogga vad tiden lider!

Har inte hunnit smaka de nya teerna än, men jag tackar ödmjukast för smakprovet på citronmarängpajs teet du skickade med!

Ha det skönt!
Kram

Synnøve. sa...

Hallon på dig.
Så härligt det ser ut där på badplatsen.
Vi ska ner till Glomma och bada i morgon. Jag ska ta många bilder. Lovar det.
Kommer med en te beställning snart.
Nu ska jag ut till de andra och ha det gott i kvällstimmarna.
Kramen till er alla.
Synne.

Roses & Angels sa...

Hej! Tack! ÅH så bra ska ta och ringa till rsv idag och kolla med dom det är lite krångel med det här hihi. Ja tullavgifter och så får vi ta och prata om om hon ska beställa. Frakten står jag bara för inom sverige så vi får se hur i ska göra. Tack för alla tips snälla du! Hoppas allt är väl med dig!! Kram Christa