måndag 8 juni 2009

Pelargontokig...

...blir jag såhär års. Jag får hålla mig hårt i nackskinnet för att inte göra mig utfattig bland pelargonsticklingarn på Tradera. Igår höll jag på att förköpa mig på en Odensjö Evelyn Shellby - wow! säger jag bara. Någon som läser det här som har en sådan sticling att sälja/byta?? Hör av er!

Skönheten på bilden är min och heter PAC Salmon Komtess. En underbar gräddbakelse visade det sig. Det är spännande nu när nyinköpen blommar för första gången en efter en i växthuset.

Denna vecka är fullspäckat schema vad gäller skol- och dagisaktiviteter. Idag är det 10-årsjubileum på skolan med diverse underhållning halva eftermiddagen sen kommer det rulla på med happenings varje dag faktiskt. Kulmen blir själva Skolavslutningen på fredag. Litet extra högtidligt denna gång eftersom min fina pojk klarat av lågstadiet nu och byter skola.

Både roligt och jobbigt med alla dessa aktiviteter. Vädret har ju också betydelse. Hur kul är det med picknick i 11 grader och ösregn på en skala? Får hoppas vi slipper att göra den bedömningen.

Ha det finemang denna måndag, alla vänner!

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo det är otroligt många ställen man helst skall vara på samtidigt denna tid på året.
Pelargontokig jo det är jag också.
På matbordet så är nästan halva delen fylld av olika sorters sticklingar. Nej jag har inte den sorten du ville ha.
Kram:)

Lindalou sa...

Hej. Vilken härlig blogg. Hit ska jag återkomma och läsa och njuta av de vackra bilderna.
Ha en fin kväll. / Lindalou

Anna-Lena sa...

Hej,

det måste blivit något fel för jag har tyvärr ingen tävling just nu. Från vilken blogg hittade du till mig???
Hemskt ledsen...

MVH Anna-Lena Drömmar av silver

Synnøve. sa...

Nej tyvärr har inte någon stickling av den gräddbakelsen. Har två pelargoner och de är tyvärr halvdöa...
Jag vet inte vad jag gör med dom..
Men vacker var den.
Nu ska jag brygga mig en kanna te. Det är det sista av IDAS KAKA....
Snyft...
Det är så got..
Snart kommer en beställning vet du...
klems i regnet.
Synne.