torsdag 11 juni 2009

Miss Marple Tea House

Såg ni den mysiga Miss Marple-deckaren på TV4-igår? Det var en stund av härlig te-nostalgi i dess rätta miljö tyckte jag. Lagom läskig också. Miss Marple kan man se varje onsdag kväll nu i sommar på fyran. Ladda upp med massor av te och shortbread och njut!
Huset nedan påminner om Miss Marples stuga i TV-serien, men detta är Miss Marples Tea House som finns på riktigt! Dit kan du gå och uppleva riktig engelsk te-kultur med allt vad det innebär... om du bor i Australien! För det är nämligen där tehuset ligger.
Men liknande ställen finns på närmre håll är jag säker på.
Iallafall var det ett fint hus och såhär ser det ut inne i tebutiken:


En tebutiksägares våta dröm alltså!
Förresten så gjorde Tefrossas nya, helt EGNA, teblandning Citronmarängpaj stor succé hemma igårkväll. Sonen kunde inte sluta dricka, han hade blivit beroende påstod han. Ett betyg så gott som något.
Fler nyheter kommer i butiken under dagen.
Free Signature Generator

7 kommentarer:

Linn sa...

Hej! Följer din blogg lite då och då, och brukar ta en titt i din butik, dock har ja inte provat handla än, men känner på mig det är nära nu ;)

Läste ditt inlägg om citronmarängpaj te, citronmaängpaj är ju min faviorit kaka, och hade ett te förut som hette just så som jag älskade, men det kom från collins art och var ett fruktte tror jag. Vet du om din egna blandning är något liknande, för vill så gärna dricka det igen!
Tack för en väldigt mysig blogg! Trevlig sommar, Linn

Tea Lady sa...

Linn:

Tack för dina fina ord!

Mitt Citronmaräng är blandat av Kryddlagret (som gör Collins Art Tea), som också har en fruktvariant. Men min blandning är sammansatt av mig och helt ny. Här kan du läsa om den:

http://www.tefrossa.se/tefrossas-citronmarangpaj-gront-te-p-568.html?cPath=53_59

Lycka till och trevlig sommar!

Kram,
Lena

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Ja ÄNTLIGEN har dom engelska sommar deckarna börjat! Miss Marple är så gemytligt småspännande, kan man säga så. Inge pang pang. Och givetvis dricker man te till iaf jag.
kram Kerstin

ilda sa...

Te´t låter underbart gott. Måste komma ihåg det tipset till min nästa beställning.

Växthusmadam sa...

Eftersom jag är fullständigt teberoende och nu hittade till din sida så tar jag med dig i tävlingen ändå!!! Jag kommer att titta in igen, den här sidan är verkligen nåt för en temissbrukare som jag!!!
Växthusmadam

Synnøve. sa...

Man hör ju bara på namnet.
Ciiiiitrooooonmaaarääängpaaajteeeeee...
Kan inte bli godare.
Det ska jag nog sjutton beställa av med.
Håller på en mail till dig :D

Miss Marple är en riktig engelsk deckare. Vi har tv 4. Men bara någon gång då och då, så man kan inte planera nått när det gäller den kanalen.

Men jag kan se Miss Marple på NRK ibland.
Kramen synne.

Pockethexan sa...

Jag har inte riktigt kommit över att de har bytt ut den gamla (riktiga!) miss Marple skådespelerskan mot den här nya, gör ett nytt försök ikväll o ser ett till avsnitt så kanske man vänjer sig...

Å på tal om "Teahouses" har du varit på den i Gamla stan? Har gått förbi där några gånger men inte tagi mig in där, men han ägaren ska visst vara professor i te, så det kanske e värt ett studie besök?

Kramis från hexan själv som nu blev himla tesugen o måste gå ota en kopp!!

Ses! (kanse i "Teahouse"?)